Παγκοσμια ημερα διατροφης: η σημασια της σε ολες τις ηλικιες

Η 16η Οκτωβρίου έχει οριστεί από τον ΟΗΕ ως η παγκόσμια ημέρα διατροφής. Σκοπός του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας των Ηνωμένων Εθνών δεν είναι μόνο η εξάλειψη της φτώχειας σε όλο τον κόσμο αλλά και η προώθηση των υγιεινών διατροφικών συνηθειών σε όλο τον κόσμο.

Ο Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) των Ηνωμένων Εθνών ιδρύθηκε το 1945. Για να σηματοδοτηθεί αυτό το σημαντικό γεγονός, κάθε χρόνο η 16η Οκτωβρίου γιορτάζεται ως Παγκόσμια Ημέρα Τροφίμων. Είναι μια ημέρα δράσης αφιερωμένη στην αντιμετώπιση της παγκόσμιας πείνας που ενώνει εκατομμύρια ανθρώπους από όλο τον κόσμο γύρω από την προσπάθεια εξάλειψης της μάστιγας αυτής. Με αφετηρία τον εορτασμό της δημιουργίας του Οργανισμού Τροφίμων και Γεωργίας διοργανώνονται εκδηλώσεις σε περισσότερες από 150 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο, καθιστώντας την μία από τις πιο διάσημες ημέρες του ημερολογίου των Ηνωμένων Εθνών. Οι εκδηλώσεις αυτές προάγουν την παγκόσμια συνειδητοποίηση για την ανάγκη διασφάλισης της επισιτιστικής ασφάλειας και της θρεπτικής διατροφής για όλους, αλλά και δράσεις για την ανακούφιση όσων υποφέρουν από πείνα.

Παγκόσμια ημέρα διατροφής

Δείκτης Μάζας Σώματος

Ο Δείκτης Μάζας Σώματος είναι ένας δείκτης μέτρησης του σωματικού λίπους με βάση το ύψος και το βάρος. Εφαρμόζεται για την αξιολόγηση του σωματικού βάρους των ενήλικων ανδρών και γυναικών. Για παράδειγμα, εάν το βάρος είναι 68 κιλά και το ύψος 1,65 μέτρα ο υπολογισμός θα γίνει ως εξής: 68 ÷ (1.65)2 = 24.98

Το Εθνικό Κέντρο για την Καρδιά, τους Πνεύμονες και το Αίμα, το οποίο εδρεύει στις ΗΠΑ και αποτελεί Τμήμα του Αμερικανικού Υπουργείου Υγείας, αξιολογεί την κλίμακα του ΔΜΣ(BMI) ως εξής:

  • Κάτω από 18,5 = Λιποβαρής
  • 18,5 – 24,9 = Φυσιολογικό βάρος
  • 25 – 29,9 = Υπέρβαρος
  • Άνω του 30 = Παχύσαρκος

Στην αρχική σελίδα του Fit Spot 47 υπάρχει υπολογιστής του ΔΜΣ για τον εύκολο και γρήγορο υπολογισμό του δικού σου Δείκτη Μάζας Σώματος.

ω

Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής όμως δίνει ταυτόχρονα το έναυσμα για να προβληματιστούμε σχετικά με τις διατροφικές συνήθειές μας και το διατροφικό μας μέλλον. Η υγιεινή διατροφή εκτός από βελτίωση της συνολικής υγείας του καθενός επιφέρει αλλαγές και εξωτερικά στο σώμα. Ακολουθήστε ευλαβικά τις παρακάτω συμβουλές και θα δείτε το σώμα σας και την ζωή σας να αλλάζει προς το καλύτερο.

  • Χρωματίστε το πιάτο σας με φρούτα και λαχανικά
  • Προτιμήστε ψωμί, δημητριακά, φρυγανιές ολικής άλεσης / πολύσπορα
  • Μειώστε το κορεσμένο λίπος στο κρέας, στο γάλα, στο τυρί, στο γιαούρτι, στα γλυκά
  • Καταναλώστε μέτρια ποσότητα αλκοόλ (1 ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και 2 για τους άντρες)
  • Να Πίνετε νερό
  • Μειώστε το αλάτι και τη ζάχαρη. Να Διαβάζετε τις ετικέτες τροφίμων στο σούπερ – μάρκετ!
  • Επιλέγετε τον τρόπο που θα μαγειρέψετε το γεύμα σας (περισσότερα ψητά, βραστά, φούρνου και λιγότερα τηγανητά)
  • Να Ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα υγιεινό πρωινό
  • Καταναλώστε μικρά και συχνά γεύματα (περίπου ανά 3-4 ώρες)
  • Τρώτε μόνο όταν πεινάτε