Νηστεία και άσκηση

Food Tips: Νηστεία Και Άσκηση

Ποιός δεν έχει συνδυάσει τη άσκηση με την κατανάλωση προϊόντων που περιέχουν πρωτεΐνη; Τι γίνεται όμως κατά τη διάρκεια της νηστείας που δεν είναι λίγοι αυτοί που αποκλείουν τόσο το κρέας όσο και τα παράγωγά του;

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας, «Σωστά σχεδιασμένες χορτοφαγικές δίαιτες είναι διατροφικά επαρκείς και κατάλληλες σε κάθε ηλικία, σε όλα τα στάδια ζωής και σε αθλητές». Έτσι λοιπόν μπορεί να αποκλείονται αρκετά τρόφιμα που περιέχουν ζωικές πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας (κρέας, γάλα, ψάρια, αυγά, γαλακτοκομικά, γιαούρτι) παρόλα αυτά υπάρχουν φυτικά τρόφιμα (θαλασσινά, όσπρια, προϊόντα σόγιας, ξηροί καρποί) που μπορούν με τη σειρά τους ν’ αντικαταστήσουν την ημερήσια πρόσληψη σε πρωτεΐνη.

Οι πρωτεΐνες δομούνται από τα αμινοξέα. Το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται 20 αμινοξέα από τα οποία τα 9 είναι απαραίτητα και ο οργανισμός μας ΔΕΝ μπορεί να τα συνθέσει άρα λαμβάνονται από την τροφή, ενώ τα υπόλοιπα 11 μπορεί να τα συνθέσει ο οργανισμός μας.

Τα ζωικά προϊόντα περιέχουν και τα 9 απαραίτητα αμινοξέα, σε αντίθεση με τις φυτικές πρωτεΐνες που υπολείπονται κάποιου αμινοξέος. Για το λόγο αυτό ο συνδυασμός ομάδων τροφίμων μπορεί να μας οδηγήσει στη συμπλήρωση των αμινοξέων και να δημιουργήσουμε πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας και κατά τη διάρκεια της νηστείας όπου δεν υπάρχει κατανάλωση κρέατος.

Για παράδειγμα:

  • Όσπρια + Δημητριακά
  • Ξηροί καρποί + Όσπρια
  • Όσπρια & Λαχανικά + Δημητριακά, Ξηροί καρποί, σπόροι
  • Καλαμπόκι + Όσπρια

Επειδή λοιπόν οι πρωτεΐνες αποτελούν το δομικό συστατικό των μυών και είναι απαραίτητες για τα άτομα που αθλούνται τόσο για την μυϊκή αποκατάσταση όσο και για την αύξηση της μυϊκής μάζας, να θυμάστε ότι και στην περίοδο της νηστείας μπορούμε να έχουμε στη διατροφή μας πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας.

Διαβάστε ακόμα περισσότερα Food Tips από την Διατροφολόγο μας Ευγενία Κωστή στο blog μας και στα παρακάτω άρθρα.